Var relevant imorgon!Om ditt bolag uppfattas som en digital ledare i er bransch, har ni 5x högre tillväxt än era konkurrenter

Digital försäljnings vs. fysiskStyrkan i digital försäljning

Vårt förhållningssätt till digital försäljning baseras på tre nyckelområden, trafik, konvertering och ordervärden. En liten investering i digital marknadsföring i relation till våra tre strategiska KPI:er kan öka er vinst med råge, och är betydligt mycket mer kostnadseffektivt och resultat drivet än fysisk försäljning. Jämför själv här nedanför genom att justera något av reglagen från default värdet. 

Hur ökar ni er trafik till hemsidan?

  • Skruva upp er SEO strategi och optimera er hemsida för sökmotorer (Google). 
  • Digital marknadsföring i all dess form, Google Ads annonsering, SEM, displayannonsering, sökannonsering, Sociala Medier och content marketing. 
  • Var kundcentrerad, skapa efterfrågat och värdefullt innehåll så kunden väljer att komma till er. Dvs nyttja allt vad inbound marketing har att erbjuda.

Så här ökar du konverteringsgraden på din e-handel!

  • Genomtänkt & tilltalande UI/UX- design
  • Tydlig copywriting som utelämnar minsta osäkerhet kring budskap och information
  • A/B testa & ta datadrivna beslut för att optimera hemsidan/ e-handeln. 
  • Leverera en riktigt smidig och bra kundupplevelse
  • Skapa och etablera ett starkt förtroende
  • Mobilanpassad hemsida/ e- handel
  • Teknisk optimering av er hemsida så att den laddar snabb och fungerar felfritt.

Hur ökar ni ert genomsnittliga ordervärde?

  • Personaliserad merförsäljning med hjälp av kunddata. Att tipsa om rätt produkter, i rätt prisnivå, i rätt kontext kan enkelt öka ordervärdet.
  • Rekommendera även kompletterande produkter till den befintliga varukorgen.
  • Skapa incitament till att lägga en större order genom volymrabatter eller andar fördelar.
  • Lär känna din kund och ge kundanpassade erbjudanden och skapa kundlojalitet.
  • Kappa mellanhänder och vänd er direkt till er slutkund. 

Förbättra detta om du vill få fler kunder!

Har ni ett bättre erbjudande än era konkurrenter? Här listar vi de saker era kunder uppskattar mest när de handlar online och allt tyder på att de vill ha en smidig shoppingupplevelse.

Snabb leverans

60%

Enkel och smidig navigation på webbsidan eller mobilappen

48%

Enkelt sätt att hantera returer

46%

Marknadsplats med ett brett utbud

39%

Möjligheten att köpa direkt från företagets egna webshop

32%

Kunna checka ut som gäst utan att behöva
vara inloggad eller skapa konto

28%